Fra skoleklubben 144 uge 25

Kære forældre om medlemmer

Husk allerede nu, at sætte et stort kryds i jeres kalender ift. vores sommerfest, som i år bliver afholdt d.20/8 og i den forbindelse vil der igen i år være den store kagedyst! Det betyder at man allerede nu, kan tilmelde sig i vores cafe, hvis man vil deltage i kagedysten, nærmere info. kommer😊

Den ene dommer til kagedysten er allerede fundet! (Men det er en hemmelighed, hvem vi har fundet denne gang.

Sikke et brag af en stor afslutnings fest vi havde, for vores 6 klasser, som desværre stopper snart, det var så hyggeligt. I kan se alle billederne inde i galleri på Aula og til festudvalget, tak for den store indsats, i var så gode og i gjorde det så godt.

ROYAL RUN 2026 nyt! igen i år var der to drenge fra klubben, der hver vandt en ekstra medalje, det var Elias fra 6 årgang fra den lille skole som løb 10 km på tiden: 1t og 10 min og 13 sek. og så var det Alvin fra 4 klasse fra den lille skole som løb 5 km på tiden: 26 min og 15 sek.

Ift. til vores mobilpolitik, jer forældre må rigtig gerne tage en snak med jeres barn omkring brugen af børnenes mobiltelefon i klub tid, da vi desværre ser at der er rigtig mange af vores medlemmer, der desværre ikke kan styre det.

Til alle jer kommende medlemmer, som starter d.10/8-26 er her lidt info. hvis I ikke nåede at få sedlen, til vores åbent hus-dag:

Velkommen til skoleklubben 144.

Vi glæder os til at se dig i skoleklubben 144 mandag D.10 august.

Det at starte i klub, er både nyt og spændene, men det kan også være forvirrende. Derfor har vi, når du starter i klub, sat minimum to primære voksne på din klasse. Hvem det er vil du få at vide, når du starter i klubben. For os er det vigtigt, at du for en rigtig god start, så lad os tage det hele fra toppen af:

  1. Husk at tilmelde dig til skoleklubben 144, det er dine forældre, der skal gøre dette. Det gør man via pladsanvisningen på Gladsaxe kommunes hjemmeside.
  • Når du er indmeldt i skoleklubben 144, er du automatisk tilmeldt Aula. Hvad betyder det for mig tænker du måske? Det betyder, at når dig og dine forældre går ind på Aula, kan I læse vores nyhedsbrev, som vi sender ud, en gang om ugen.

Inde på Aula er det også vigtigt, at i tilmelder jeres barn, hvis man kommer i klub i ferierne. I skoleferierne har vi åbent fra kl.9.00-16.00. Husk! At i uge 30 i sommerferien, har klubben lukket.

  • Inden dig og dine klassekammerater starter, vil vi inden sommerferien, invitere jer på en besøgsdag i klubben, så I lige får prøvet at være i klub en dag. Dette aftaler vi med jeres voksne i jeres sfo.
  • Vi har også en hjemmeside, som hedder klub144.dk hvor I allerede nu, kan læse en hel masse om os som klub og hvad vi tilbyder. På vores hjemmeside kan I også læse om vores mobilpolitik, lidt om de forskellige voksne og hvad de hver især står for, man kan også læse om vores mange ture, hvad vi tilbyder af aktiviteter i vores forskellige værksteder, vores computer politik i vores computerrum og meget mere.
  • Vigtigt! Bestil allerede nu et gladsaxekort, det kan du bruge i vores hyggelige cafe, når der bliver serveret eftermiddagsmad eller hvis du vil købe noget og drikke, når du laver noget i krea, og til at betale for ture og arrangementer.
  • Vigtig dato! Vi holder sommerfest en gang om året og det gør vi selvfølgelig også igen i år, nærmere D.20 august, så husk endelig og sætte et kæmpe kryds allerede nu i jeres kalender, der vil både være fælles spisning og den helt store kagedyst. For nærmere info. ift. sommerfesten, så hold øje med vores hjemmeside.

Vores tlf. til skoleklubben 144, står under kontakt på vores hjemmeside.

                          På gensyn i din nye klub😊 Hilsen de voksne.

Menu for uge 25 i vores hyggelige cafe.

Mandag: Madpandekager

Tirsdag:  Oksekøds frikadeller med tzatziki

Onsdag: Pizza

Torsdag: Grillpølser på grillen med kartoffelsalat.

Fredag: Pasta med pesto

                                                                                     Vi ses i skoleklubben 144, hilsen team 144.

Ugeskriv

Uge 24 i Klub 144.

Vi nærmer os sommerferien, så husk at få dig tilmeldt i de uger, du ønsker at være i klubben i løbet af sommerferien (Fra uge 27 – 32). Det er vigtigt, at du tilmeldes, så vi kan få arrangeret nogle fede dage med sjove aktiviteter for de de af jer der kommer! 😁 

I den kommende uge (uge 24) vil der, ud over de fast aktiviteter, være forskellige, sjove konkurrencer med lækre præmier. Nogen konkurrencer skal man konkurrere alene og andre deltager man i hold. Tag din ven(ner) med og kom ned og dyst i dagens konkurrence!😉

Derudover starter vores sejlads op. Hver mandag er der mulighed for at stå på paddelboard eller sejle kajak. Husk derfor badetøj hver mandag, såfremt du ønsker at være ved/på vandet.  

Ugens menu:

Mandag: Vi prøver vores nye gril og laver hj. burger på grillen.

Tirsdag: Koldskål

Onsdag: Hj. Pizza

Torsdag: Pølser med brød

Fredag: Pasta med Kødsovs

Vi glæder os til en dejlig, sjov uge. 

Mvh. Klub 144

Uge 23 i skoleklubben144

Kære alle

Vi ser frem til en fantastisk uge i Klub144! I uge 23 byder vi som altid på masser af spændende aktiviteter og åbne værksteder, hvor alle kan være med. Kom endelig forbi og hyg jer!

Her er vores faste værksteder, hvis I skulle have glemt dem 😊

  • Musikværksted
  • Computerværksted
  • Kreativt værksted
  • Dyrerum
  • Bar/café
  • Køkken (hvor vi laver lækker mad hver dag til en god pris)

Denne uges aktiviteter:

  • Mandag: Pokémon Go-tur
  • Tirsdag:” Crazy staffet” med risiko for vand😉
  • Onsdag: Vikingetovtræk klasse mod klasse
  • Torsdag: E-sport i computerværkstedet

Udeområdet:
Vores dejlige udeområde er perfekt til bl.a. leg og afslapning. Her kan I spille fodbold, basketball, bordtennis, køre på ethjulede cykler, gå på stylter, hygge med jeres dyr eller kaniner, ligge i hængekøjen og slappe af, eller sidde på tæpper med venner og snakke.

Ugens madmenu:

  • Mandag: Bagekartofler med salat
  • Tirsdag: Toast
  • Onsdag: Hjemmelavet pizza
  • Torsdag: Bulgursalat

Husk, at vi har lukket fredag (Grundlovsdag)

Vi glæder os til en skøn uge sammen med jer! Hvis I har spørgsmål eller ønsker, er I altid velkomne til at kontakte os.

De bedste hilsner

Klub144 

Uge 21 i Klub144

Uge 21 i klub144

Vi går en hel uge i vente, efter en “kort uge” i sidste uge.

Vi forventer sol, så der kan hygges ude med dyr, bål, ude bordtennis, fodbold og ethjulet cykler.  

Som altid kan man også hygge sig indenfor med krea, computerrum, lidt lækker mad.

Musik kan der øves med ro i sjælen, efter mange har optrådt i tirsdags på scenen i Tivoli

I morgen mandag, kan 6 klasser tilmelde sig til deres afslutningsfest.

Den afholdes tirsdag d. 2/6 fra17.30-19.30 (uge 23)

På onsdag holder vi åbent hus for nye børn og forældre. Så der kommer mange nye ansigter på besøg fra 15.30. Men kom gerne og hjælp med, at vise/fortælle om de forskellige sjove ting. Man kan lave i klubben.

På torsdag har vi 20 års fødselsdag i kaninhuset, vi har 4×5års fødselsdag. Wasabi, Panda, Gajol og Sommer fylder år, så det må vi fejre

Mvh alle os i klub144 😊

12.05.2026

Information om fjernvarmearbejdet i nærområdet

Kærer forældre

D. 19. maj går vi i gang med at lægge fjernvarmerør i jorden i nærområdet til klubben. Vores arbejde kan derfor have betydning for den vej, eleverne bruger for at komme til og fra klubben.

Gravearbejdet vil blive udført i området i perioden 19. maj 2026 til oktober 2027.

Arbejdstiden er typisk i tidsrummet kl. 7 til 18 på hverdage, samt lørdag fra kl. 7 – 18.

Skoleveje Vi er opmærksomme på de veje, som leder de bløde trafikanter til og fra skole og klub. Når en vej udbygges, kan du forvente, at den ene side eller hele vejen bliver spærret af i en periode. Fortovene vil være frie for gående. Vi forventer, at cykelstier vil blive opretholdt under hele forløbet, så der sikres sikker skolevej til skolen og Klub 144. Der vil kunne opleves en kortvarig spærring, imens en ledning bliver gravet på tværs af cykelstien, men vi vil forsøge at tilrettelægge dette arbejde, så det foregår udenfor de mest trafikalt belastede perioder.

For at imødekomme parkeringsbehovene bedst muligt og reducere gangdistancer, planlægges arbejdet således, at der altid er en nabovej ledig til at parkere på. I mellemtiden opfordrer vi til at overholde parkeringsrestriktioner og parkere hensynsfuldt, så ankomst og afhentning ved skolen forløber med færrest gener for alle.

Triumfvej Vi starter allerede d. 19. maj på Triumfvej. Arbejdet er tilrettelagt således, at vi vil være i området tæt på Stengårds Skole i sommerferien, hvor der er mindst trafik til og fra skolen og klub 144.

Cykelstien langs med Triumfvej vil blive opretholdt. Derudover er det muligt at benytte Einarsvej som omkørselsrute til Klub 144.

Vores arbejdsområde vil kun gå ned til omkring Triumfvej 30. Parkeringspladserne omkring skolen vil derfor kunne benyttes i hele perioden, men I vil kunne opleve en øget mængde trafik i området.

Bondehavevej og Aldershvilevej Når arbejdet begynder på Bondehavevej og Aldershvilevej, vil vi udsende ny information om trafikforholdene samt forventet tidsplan for disse arbejder, da vi vurderer, at disse veje er centrale for de bløde trafikanters ruter.

Materialeplads Vi har ved Bondehavevej ved siden af gang-cykelstien under banen fået tildelt en materialeplads (markeret med rødt på kortene). Den vil blive benyttet igennem hele perioden.

Arbejdet i området inddeles i 3 faser. De nedenstående oversigtskort med tilhørende periode illustrerer, hvilken periode vi forventer at være på de enkelte veje. Når vi arbejder på de lange veje, vil arbejdet typisk foregå i etaper, så hele vejen ikke er spærret på samme tid.

Vejret og uforudsete forhindringer vil kunne påvirke tidsplanen. Du kan holde dig orienteret om arbejdet på vestforbrændings hjemmeside https://vestfor.dk/privat/fjernvarme/fjernvarme-gladsaxe-kommune

I maj til udgangen af august 2026 forventer vi at arbejde på nedenstående veje.

Tværledet, Triumfvej, Birgitsvej, Ullasvej, Østervangen samt dele af Bagsværdvej.

I august til november 2026 forventer vi at arbejde på nedenstående veje.

Ahornkrogen, Regattavej, Åsen, Bondehavevej, Haraldlundsvej, Bindeledet samt dele af Bagsværdvej.

I november 2026 til april 2027 forventer vi at arbejde på nedenstående veje.

Rønnekrogen, Søhuse, Aldershvilevej, Hakonsvej samt Einarsvej.

Kontakt os

Har du særlige behov eller spørgsmål til gravearbejdet, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice man-tors. kl. 8.00 – 14.00 på tlf. 53 51 80 21 eller skrive til fjv.gladsaxe@mje.dk

Akuttelefon: har du brug for at få fat på os i en akut situation så ring til 53 51 80 21 – den viderestiller til akuttelefonen efter telefonsvaren.

Du kan følge med i udbygningen af fjernvarme i dit Energidistrikt Bagsværd Ø. På siden er der link til et interaktivt kort, der opdateres løbende med oplysninger om, hvor vi graver.

Venlig hilsen

M. J. Eriksson, entreprenør for Vestforbrænding

Afslutningsfest for 6 årgang d.2/6

Kære medlemmer der går på 6 årgang, og som går i skoleklubben 144.

Det er nu tid til at melde sig på, til vores årlige afslutningsfest, som foregår tirsdag d.2/6 fra kl.17.30-19.30 og så er der oprydning bagefter, vi skulle gerne slutte helt kl.20.00

Festen er gratis, men der vil være fællesspisning (Pizza) og det koster noget, alt efter hvilken pizza man bestiller.

Drikkelse, snacks samt pynt giver klubben 🙂

Tilmelding til selve festen sker på mandag d.18/5 i vores cafe, hvis du vil med, da vi der bestiller mad til jer:) Derfor vil der også være betaling denne dag.

Der er ingen krav til påklædning, bare i kommer med jeres gode humør:)

Vi glæder os til at se jer:)

Fest hilsen Naja og Stig

UGE 20 i Klub 144

Kære alle

Husk at vi holder lukket i klubben torsdag og fredag i uge 20, pga. Kristi Himmelfart.

Mandag laver Kolja Pokémon tur, og tirsdag er der MTB tur, også med Kolja.
Mandag er der også generalprøve for dem skal optræde i Tivoli om tirsdagen.

Tirsdag bliver en stor dag for alle dem som skal i Tivoli og optræde på den store scene, det bliver fantastisk 🤩 Vi glæder os!!!
 Alle oplysninger ifm. turen kan I finde på klubbens hjemmeside, klub144.dk. 👯🎤🎸

Onsdag laver Michael en kæmpe fodboldkamp ude på boldbanen, og mon ikke der står en præmie på højkant til vinderholdet? ⚽

Regitze udarbejder en plan for weekend- og feriepasning i fbm. dyrene for det næste halve år, den ligger klar i løbet af ugen.

I Krea hygger vi med hækling, smykkefremstilling, maling og meget mere.

Menu uge 20

Mandag: Koldskål med kammerjunkere
Tirsdag: Toast
Onsdag: Pastasalat med kylling

Vi glæder os til at se jer til endnu en skøn uge i klubben 🌞

                                  Uge 19 skoleklubben 144

Kære Forældre og medlemmer

Så tager vi fat på endnu en ny uge, og i denne uge er der pige hygge aften, har du tilmeldt dig? Ellers er det sidste chance. 😊Det er på torsdag d.7 maj fra kl.17-20 og det er både for 5 og 6 årgang, med Regitze og Naja. Prisen er 75 kr. Der vil være mad, drikkelse og snacks.

Til alle jer der deltager i vores årlige tivoli tur, hvor vi optræder med 5 grupper på plænen i år. Husk og tjek vores hjemmeside for nærmere info. hvornår vi kører fra klubben, hvor mange penge man skal have med osv.

Så er vi for alvor begyndt at bruge vores ude område, der er kommet godt gang i vores årlige træning, på alle vores ethjulet cykler. Lige nu træner vi hver mandag og onsdag, og der vil der også være mulighed for at få tjekket sin egen cykel.

Til alle vores 6 klasser, I skal være opmærksom på, at der snart kommer tilmelding til vores afslutningsfest.

Onsdag i denne uge, vil der være generalprøve i salen, for dem der skal optræde i Tivoli på tirsdag. Danserne der skal optræde i Tivoli, har generalprøve på mandag i næste uge i salen.

Menu for denne uge:

Mandag: Fiskenuggets m salat

Tirsdag: Hummus med lunt kuvertbrød

Onsdag: Boller

Torsdag: Hjemmelavet burger

Fredag: Koldskål

Vi glæder os til at se jer alle, og vi krydser fingre for, at vejret bliver lige så godt som i sidste uge.

Dbh. Personalet 😊

Skoleklubben 144 ugeskriv (uge 18)

Hej forældre og medlemmer

I denne uge har vi haft dejligt vejr, hvorfor vi har hygget udenfor med bål, fodboldkampe og selvfølgelig vores søde dyr. Vejrudsigten lover også godt vejr for den kommende uge, så vi fortsætter med masser af udeliv 

Mandag afholdes der Pokemon tur med Kolja og Regitze

Tirsdag og onsdag vil Michael lave bål, hvor der er mulighed for at lave snobrød. 

Torsdag er der stor fodboldkamp.  

OBS! Fredag har klubben lukket, da det er 1. maj

Husk at der afholdes pigeaften torsdag den 7. maj. Der vil være pizza til aftensmad og en masse  hygge i løbet aften. Kom og snak med Regitze eller Naja, hvis i har spørgsmål. Vi håber, at mange har lyst til at hygge. 
Tilmelding sker i baren. 

Ugens menu:

Mandag: Pizza m. Pepperoni

Tirsdag: Toast

Onsdag: Frisk bagte boller m. smør 
Torsdag: Madpandekager 

Vi glæder os til en god uge, med godt vejr og sjove aktiviteter 

Med venlig hilsen Personalet

Fritids/skoleklub